.:: Followers..Thanks ::.

Thanks Nuffnang

Jumaat, 22 November 2013

Mai Cek Oi Mai Cek Mai


Assalamualaikum..;)

oh arini teringat lagu kedah ni..
layan..
loghat kedah..
paham dak?haha..


Lirik Seloka Negeri Kedah ( Mai Cek Oi Mai Cek Mai) 
Kedah Hijau Kuning

Mai chek oi mai chek mai
kita ke negeri Kedah
Mai Oi bagi ramai jamu nasi kawah

Naik Kapai terbang turun kepala batas
makan toksah bimbang kami byk beras
Ikut leboh raya tembuih ke Kayu Hitam
Jaga chek oi jaga gheta meneru meneram
gheta meneru meneram

Mengkala mai kedah singgahlah ke pekan rabu
Minum nira nipah makan emping kelabu

Kotlah rasanya penat jom pi ke Langkawi
Langgah ayaq gamat minumlah ayaq tongkat Ali
Langgah ayaq gamat muka naik seri

Kedah sudahlah maju
tak lagi mcmlah dulu
rumah serba baru,kenduri ada selalu

Tengok sana sini
pembanggunan serta negeri
ada mesin padi ,ada kilang besi

Melawak orang kedah jangan cepat terasa
toksah dok kisah berkawan cepat mesra
Berkawan cepat mesra

Mai chek oi mai chek mai
kita ke negeri Kedah
Mai Oi bagi ramai jamu nasi kawah

Kotlah rasanya penat jom pi ke Langkawi
Langgah ayaq gamat minumlah ayaq tongkat Ali
Langgah ayaq gamat muka naik seri

Kedah sudahlah maju
tak lagi mcmlah dulu
rumah serba baru,kenduri ada selalu

Mai chek oi mai chek mai
kita ke negeri Kedah
Mai Oi bagi ramai jamu nasi kawah

ok daa..;)



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Haii!! Saya A'isy Hafiey

Haii!! Saya A'isy Hafiey

Hai!! Saya Seri Nur Iman

Hai!! Saya Seri Nur Iman

Hai!! Saya Annur Aisyatul Afiqah

Hai!! Saya Annur Aisyatul Afiqah