.:: Followers..Thanks ::.

Thanks Nuffnang

Rabu, 1 Februari 2012

Avent vs MAM..



cerita pasal botol susu untuk anak2 kesayangan..
dulu masa abg a'isy pakai avent..
sebab terpengaruh dengan kakak sulung saya..
anak kembar kakak saya lahir tahun 2006..
nampak comey jer anak2 buah saya minum pakai avent ni..
simple dan cantik kan..
sebab kaler putih,bersih kan..;)





tapi hati2 avent pon bukannya semua free BPA tau..
ada jugak yang ada BPA..
kena cari yang kat kotak ada mention free BPA..








kalau yang kaler tinted kuning ni lagi bagus..
yang ni dah kompem free BPA..
tapi yang kaler jernih biasa tu ada yang ada BPA..
(ada baca kat source yang boleh dipercayai)
kalau xpercaya bleh google cari..;)

ada kawan2 yang selalu tanya..
kenapa botol susu abg a'isy dulu nampak kuning jer..
macam xbagus kan..
kita terangkan jela kat diorang kan..;)
bagus produk avent ni..
saya percaya kebanyakan ibu2 berkerja sekarang banyak yang pakai avent..;)

tapi sekarang?
sekarang saya pakai MAM

sejak mengandungkan Seri Nur Iman saya teringin belikan MAM untuk seri..
beli satu jer untuk test dulu..;)
beli kaler pink..sebab dah tahu gegel..hihi..



sebab apa xbelikan avent ja?
try bagi avent pon xnak..
seri ni jenis memilih skit..
dah macam2 botol beli n cuba untuk seri..
semua kena reject..
tommie, nuk, segala bagai la..
kalau ikutkan hati dah xnak kerja sebab seri xnak minum susu dari botol..
nak terus dari ibu jugak..;)
alahai anak ibu terpaksa kerja okey..

bila bagi MAM berulang kali dia macam okey..tu pun jenuh jugak la..huhu..
apa yang saya suka pasal MAM..

1- botol yang menarik..warna warni so shomell ja seri minum..;)


2 - harga pon lebih kurang avent..

3 - anti colic n yang penting BPA free..

4 - xleaking..kalau saya pakai avent selalu leaking la..xtau la ibu2 yang lain pakai leaking ke x..

5 - senang diuruskan..bleh cuci dengan betul..bleh buka semua ;)




 

sekarang abg a'isy n adik seri pakai botol susu MAM ja..
senang dua2 sama...
kaler ja berbeza2..
kaler hijau,purple,oren,pink.
macam2 kaler ada. 
pilih ja nak kaler apa hari2...
xla bosan kan? hihi..;)




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Haii!! Saya A'isy Hafiey

Haii!! Saya A'isy Hafiey

Hai!! Saya Seri Nur Iman

Hai!! Saya Seri Nur Iman

Hai!! Saya Annur Aisyatul Afiqah

Hai!! Saya Annur Aisyatul Afiqah