.:: Followers..Thanks ::.

Thanks Nuffnang

Khamis, 16 Februari 2012

Melaka/Duck Tours/Muzuim Samudera/Bazar Kraftangan - Part 2


salam semua..
okey..sambung cerita pasal melaka la yer..;)

pas abah dah beli ticket duck tours kami tunggu turn la..
kejap jer tunggu..







 harga ticket bleh tahan jugak..
rm38 per person..
budak2 free la..




kitaorang nek duck quacker 1..
ada 4 semuanya xsilap..








hukhuk..ibu yang sangat comot..











ronda2 darat dulu pastu baru masuk air..












 abg a'isy dalam keterujaan jadi takut sebab masuk laut..hehe..
sampai sekarang pon kalau jumpa pantai best katanya..
tapi bila dah kena air jadi penakut la..haha..








cantik pemandangan masjid tepi laut..;)




 abg a'isy bersama datuk..haha..
atuk pemandu pelancong..
sepanjang dalam duck tours ni atuk la bagi penerangan..
best dapat tau asal usul n cerita tentang melaka..
abg a'isy ni mesra alam skit..ngan sapa2 pon nak..
bagi peluang ibu & abah berdua2 yer..;)






 kesayangan hamba..
terpaksa snap pic sendiri..;)

















okey dah settel ronda..dalam 45 minit jugak la..;)
best..dapat jugak ronda2 pusing bandar melaka..
kalau nek kereta sendiri jam jugak..
pastu kitaorang ambik kereta nak gi jalan2 kat muzuim samudera plak..





sampai muzium samudera..
sekali lagi abg a'isy exited coz ada kapal besar..





kitaorang xmasuk pon..dah penat sangat..(betul ke?)
kihkih..malas nak masuk ronda muzuim sebenarnya..
tengok dari luar jela kan..
abg a'isy xnak bergambar..
asyik nak tengok kapal jer..












pic snap n then kami jalan2 kat bazar kraftangan berdepan dengan muzuim ni..
(larat plak kan..hehe..)
kat sini ala2 pekan rabu la kalau kat alor star..
banyak barang2 perhiasan rumah & kraftangan yang comel2 belaka..
my hubby ja beli topi n abg a'isy beli menan je..
saya?saya wajib beli fridge magnet..;)


kitaorang pon dah letih..
dah agak petang dah..
so kami teruskan perjalanan balik johor..








ondaway balik banjir la ditengah2 highway..
jam la plak..kesian my hubby dah la penat ronda sehari..hehe..
seb baik bleh lepas..










okey habis dah..;)
len kali nak singgah melaka lagi..
melaka memang bandar yang best..
kat melaka ni kena la spen duet banyak2 kan..
kemana saja nak guna duet..hukhuk..
teringin nak gi a famosa resort plak..
macam best jer..;)

daaaaaa...




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Haii!! Saya A'isy Hafiey

Haii!! Saya A'isy Hafiey

Hai!! Saya Seri Nur Iman

Hai!! Saya Seri Nur Iman

Hai!! Saya Annur Aisyatul Afiqah

Hai!! Saya Annur Aisyatul Afiqah