.:: Followers..Thanks ::.

Thanks Nuffnang

Selasa, 31 Januari 2012

Sayang Mak..




mak...
tiba2 teringat dengan mak..
semalam mimpi mak..
mak masakan gulai..
gulai tu kari la..orang utara panggil gulai..;)
sebab pa mimpi mak..
kalau kata lama xjumpa tiap2 bulan mesti sampai jugak kampung..
maybe sebab malam semalam ada pegi rumah kakak..
dekat jugak la dengan rumah..dia tengah masak gulai..
hurmmm...


dah ada 2anak ni selalu terpikirkan mak..
macam mana mak bleh jaga anak yang ramai..
7orang semua anak2 mak..
2 anak teruna  n 5 anak dara..

dari kecik mak xpernah marah2 kat anak2 mak..
kalau marah pon bising2 kejap ja..

bleh x saya jadi macam mak..
sabar..



 mak yang sentiasa tersenyum..;)




mak selalu cerita pasal kami adik beradik waktu kecik2..;)
perkataan susah menjaga xpenah pon mak cakap..
hakikatnya..7 orang anak 7 perangai yang berbeza..








mak dengan anak2 perempuan mak..
ramai yang cakap muka kami semua macam mak..
kalau mak senyum nampak ceria ja..
tahun ni mak 60tahun..
tetap nampak muda..masih cantik..
bagi kami mak xpernah berubah..
alhamdulilah..mak masih sihat..
tapi sebulan dua ni mak selalu cakap kalau mengaji kadang2 xnampak huruf..
mungkin mata mak dah ada masalah..
mak kena buat spek la camni..;)










 anak2 n cucu2 mak..masih xcukup corum ni..
anak sulung mak tahun ni dah 37 tahun dan yang paling bongsu 22 tahun.
dah pandai berdikari..
dah berjaya jadi insan berguna..
dah ada yang berkeluarga..
dah ada 7orang cucu.. terbalik plak..5 lelaki 2 perempuan..
mak tetap mak yang sama..;)


harap saya tabah mendidik anak seperti mak..
tiada bantuan sesiapa hanya suami tersayang menemani..


terima kasih mak melahirkan saya, mendidik saya..;)
sayang mak..




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Haii!! Saya A'isy Hafiey

Haii!! Saya A'isy Hafiey

Hai!! Saya Seri Nur Iman

Hai!! Saya Seri Nur Iman

Hai!! Saya Annur Aisyatul Afiqah

Hai!! Saya Annur Aisyatul Afiqah